המהפכה הטכנולוגית הגיעה לשירותי המשלוחים בניו יורק, בטוקיו ואפילו בהרצליה

יורד גשם זלעפות בחוץ. אין לכם רכב. אתם חשים עצלנות מהולה ברעב מתגבר.

רק בהרצליה לבדה יש עשרות מסעדות שישמחו לשלוח ישירות אל סף הדלת שלכם אוכל מוכן, ובאזור תל אביב רבתי - יש מאות!!!! ובעוד אנחנו מדברים בוודאי נפתחת עוד מסעדה חדשה שתשמח לספק לכם שירותי משלוחים בהרצליה או בגבעתיים.

 על פי מומחים עולמיים ענף משלוחי המזון והאוכל עומד להשתנות ולהתרחב באופן משמעותי בשנת 2016. המומחים מבססים את התחזיות שלהם על מגמות קיימות המראות שאנחנו, הלקוחות, מוכנים היום יותר מתמיד לשלם עבור הנוחות שלנו. עוד אומרים לנו המומחים כי מסעדות וחברות מזון זיהו את המגמה הזו, ועכשיו הן עומדות לבדוק בדיוק כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור אותה נוחות.

 שנת 2016 נמצאת בעיצומה ואפשר לראות כבר לא מעט סטארט-אפים חדשים שמתחרים על נתחי שוק משלוחי המזון. במקביל מתפתחת מודעות צרכנית בקרב הלקוחות לשפע האפשרויות שזמינות עבורם, עבורנו.

 על פי מחקר שערכה חברת NPD האמריקנית עולה כי בשנה האחרונה האמריקנים הוציאו כ- 1.7 מיליארד דולרים על שירותי משלוחים!!!! אין זה פלא, אפוא, שכל כך הרבה חברות גדולות ומוכרות כגון 'אמאזון' או 'אובר' משקיעות משאבים בשיפור ושכלול שירותי משלוחים.

 נתון מעניין שעולה מהמחקר הוא ששירותי משלוחים של כריכים, מזון צמחוני וטבעוני ומזון בריאות נמצאים במגמת עלייה, בעוד שמשלוחי פיצות לא מראים התפתחות מיוחדת. כששאלנו את המומחים איך הם מסבירים את זה הם השיבו כי: "נכון, פלח השוק של פיצריות לא גדל ויש לזה סיבה. אם תצא החוצה ותטייל פה קצת ברחבי הרצליה אתה תראה שיש מבחר מדהים של מסעדות, מטבחים ומאכלים. אנחנו חיים בעידן חדש, אנשים לא רוצים לאכול פיצות, הם רוצים אוכל טוב ובריא ואם יש להם היום אפשרות אז הם יעדיפו להזמין משלוחים בהרצליה של מזון בריא. אם ניתן לשנע את המזון היטב מבלי לאבד מטעמו ואיכותו – אז אנחנו הלקוחות נעדיף אוכל טעים ובריא".

 אך לצד ההתרחבות של שירותי המשלוחים עולות גם דילמות. יותר משלוחים פירושם פחות לקוחות במסעדות ובדוכנים. לעיתים יוצא שלקוחות שנמצאים פיזית במסעדה מרגישים מקופחים, שמשרתים את לקוחות המשלוחים לפני שמשרתים אותם – למרות שהם אלו שהתאמצו והגיעו פיזית אל המסעדה, וכעת משהגיעו - הם אלו שצריכים להמתין בשקט עד שיספרו אותם.

 גם לכך יש פתרון, אומרים לנו המומחים, פתרונות שכבר ניתן לזהות אותם בשטח. "מסעדות שיש להם שירות משלוחים פעיל ועמוס פועלות כדי להפריד פיזית בין שני השירותים – שירותי המסעדה ושירותי המשלוחים.

על פי דארן טריסטאנו, נשיא חברת המחקר הטכנולוגית "Technomic": "כבר עכשיו אפשר לראות מסעדות שמפרידות בין מרכז ההזמנות שלהן לבין המסעדה עצמה. וזה קורה לא רק בתחום ההסעדה והמזון, זה קורה גם, למשל, בתחום האופנה – יש חנויות שמתרכזות בשירות הלקוחות שמגיעים אליהן ולאותו מותג אופנה יש היום גם מחסנים עמוסים בפריטי אופנה שמיועדים להפצה ומשלוח דרך הרשת, ושתי ישויות אלו מופרדות ולא מפריעות אחת לשנייה".

 ענף המשלוחים עבר תהפוכות רבות מאז הימים שבהם יכולנו להזמן רק פיצה וסיני. הטכנולוגיה שינתה את פני ענף המשלוחים באופן דרמטי בשנים האחרונות ואפשרה למסעדות חדשות, טובות ואיכותיות להכנס למשחק, וכמו תמיד – אנחנו, הלקוחות, יוצאים המרוויחים העיקריים.

צור קשר: