השפעות אכילה נכונה

מה שאתה אוכל משפיע בעיקר על האופן בו גופך מתפקד. הרגלי אכילה שליליים עשויים אף להשפיע באופן שלילי משמעותי על ההיבטים הפיסיים והנפשיים.

תזונה בריאה משפיעה על גופך באופן חיובי, ומאפשרת לך לחוש טוב יותר להיראות ולתפקד טוב יותר. תזונה בריאה מאזנת את גופך ומאפשרת לך לתפקד במצב היעיל ביותר.

יתרונות למבוגרים 

אכילה בריאה המבוססת על ירקות אינה צריכה להיות משהו שאימא מטיפה לילדיה בלבד, אלא מצב עליו צריכים להקפיד כולם. כמבוגר, חשוב שתקבל את כל הוויטמינים והחומרים המזינים להם הגוף משתוקק, גם אם סיימת לגדול.

משרד החקלאות ממליץ למבוגרים לצרוך שניים עד שלוש מנות פירות וירקות ביום. אכילה בריאה כמבוגר חשובה יותר ויותר ככל שהגוף מתקדם בגיל. הגוף משתוקק למזון בריא להמשיך ולתפקד כראוי ולהישאר במצב נעורים.

יתרונות לילדים

לילדים, הרגלי אכילה מתפתחים בילדות ובדרך כלל נשארים עימם לבגרות. חשוב ללמד את הילדים על תזונה בריאה, כך שיוכלו להיות מבוגרים בריאים. ילד שאוכל בריא הוא ילד ערני ודרוך יותר, המצליח אף בכיתה.

ילדים שאינם אוכלים בריא נמצאים בסיכויים גבוהים יותר לפתח בעיות משקל. ילדים שאוכלים בריא יכולים למנוע בעיות משקל אלו ויש להם הזדמנות להיות פעילים יותר. ההטבות הפיסיות והנפשיות זהות לילדים ומבוגרים כאחד כשמדובר באכילה בריאה.

יתרונות פיסיים. אכילה בריאה מאפשרת לגופך לתפקד טוב יותר. כשאתה אוכל בריא, אתה ערני יותר, יש לך יותר אנרגיה עודפת, היות וגופך אינו מנסה לתפקד באופן גבוה על סוכר ושומן. אכילת תערובת בריאה של דגנים, פירות, ירקות, מוצרי חלב וחלבונים מעניקה לגוף את כל החומרים המזינים להם הוא זקוק. אכילת פירות וירקות יעילה אף להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, שבץ, סוכרת מסוג 2 וסרטן. עם תזונה בריאה, גופך מתפקד טוב יותר.

יתרונות נפשיים. היתרונות הפיסיים אינם ההשפעות החיוביות היחידות של אכילה בריאה, וקיימים גם יתרונות נפשיים. כאשר גופך מתפקד במיטבו, אתה מרגיש לא רק יותר ער, אלא אף יותר ממוקד. המיקום מאפשר לך לבצע מספר רב יותר של פעילויות. ככל שאתה ממוקד יותר, אתה יכול להספיק יותר. אכילה בריאה מאפשרת גם מצב רוח מוגבר והפחתת רמות המתח. בריאות נפשית מתאפשרת הרבה יותר כשהגוף בריא ומתפקד ללא תקלות.

לקריאה נוספת:

14 נקודות לאכילה נכונה -  אוניברסיטת ברקלי

ריפוי טבעי - האתר של הרב אשרוב

צור קשר: